skip to Main Content
sosiale-medier

SOSIALE MEDIER

Målrettet og merkevarebyggende

VI HJELPER DEG MED SOSIAL ANNONSERING

Sosiale medier som markedsføringskanal byr på helt unike muligheter for målretting. Fordi brukerene selv har oppgitt informasjon, kan du målrette annonsene basert på segmenter. Over 2.7 millioner nordmenn bruker eksempelvis Facebook hver dag.

For en bedrift handler det om kraftige verktøy for å nå frem til brukere/kunder, delta på deres arenaer, snakke med dem, lytte til dem, påvirke og påvirkes av dem. Det handler om effektiv og salgsfremmende kundedialog, for å bygge opp en lojal kundekrets.

Blant de viktigste sosiale kanalene er Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat. Det finnes mange ulike innfallsvinkler til markedsføring og tilstedeværelse  på sosiale medier. For å oppnå suksess er det  viktig å forstå samspillet mellom eget innhold, målgruppens interesser og kanalens egenart. Hvilke budskap fungerer på Facebook?

Bruker du sosiale medier på en god måte, bygger du relasjoner til målgruppene dine som er viktig for gode resultater. Gjennom sosiale medier kan du legge til rette for dialog, komme med nyttige tips og råd, samt by på inspirerende innhold. Det handler om å vise at du kan det du driver med.

FAQ / OFTE STILTE SPØRSMÅL

Kan dere hjelpe med å sette opp en Facebook-side

Ja, vi kan hjelpe deg med å optimalisere en eksisterende Facebook-side eller sette opp en helt ny fra bunnen av. Send oss en melding for et godt tilbud.

Kan dere produsere innhold til min Facebook-side?

Ja, vi bistår med innholdsproduksjon fra idéfase til ferdig resultat.

Kan dere lage Facebook-kampanjer som kun vises til et valgt publikum?

Ja, vi lager annonser som kan målrettes mot Facebook-brukere som oppfyller et valgt sett kriterier som kjønn, alder, interesser, bosted, livssituasjon, yrke. Spør oss gjerne om dette!

Kan jeg bruke en Facebook-side isteden for en hjemmeside?

Nei, absolutt ikke.

Facebook-siden din er utelukkende en kommunikasjonskanal hvor man har uformell og hverdagslig dialog med kundemassen, mens en nettside er ditt foretaks offisielle markedsføringskanal og digitale visittkort. En Facebook-side er ikke tilpasset søkemotorer på samme måte som en hjemmeside, og har ikke samme bruksområde.

Leveringsfrister?

Det er viktig å planlegge godt, leveringsfrister for materiell avhenger av om du skal ha annonsekampanje på Facebook eller ønsker innholdsproduksjon. Spør din mediekonsulent.

Back To Top